27 Temmuz 2010 Salı


çatı yalıtım ile ilgili sonuçları burada görebilir, çatı yalıtım konusuna yapılmış olan eleştri ve incelemeleri görebilirsiniz.

İnşaat sektöründe yalıtım sistemleri kurma ve pazarlama alanlarında faaliyet gösteren Mardav Yalıtım’ın Teknik Müdürü Durmuş Topçu, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın yayınladığı yönetmelikle binalarda ısı yalıtmını zorunlu hale getirdiğini söyledi.
Dünyaca ünlü ısı yalıtım malzemeleri üreten Dow Chemical ile Toprakcıoğlu Holding’in ortaklığı ile kurulan Mardav Yalıtım fabrikasında inşaatlarda kullanma zorunluluğu getirilen ısı yalıtım malzemesi Wallmate TB ürettiklerini kaydeden Durmuş Topçu, genel adı XPS olan ısı yalıtım malzemelerinin çatı, kolan ve kirişlerde kullanmanın zorunlu hale getirildiğini isteğe bağlı olarak da tüm bina cephesini kaplamakta kullanılabildiğini belirtti. Türkiye’de enerji tüketiminin yüzde 30’unun bina ısıtılmasında kullanıldığını ve yılda ısınmak için ülke olarak 4 milyar dolar harcadığımıza dikkat çeken Topçu, “Komşu ülkeler de bizim kadar ısınıyor fakat ısı yalıtımına gerekli önemi verdikleri için harcadıkları rakam bir milyar doları aşmıyor” dedi. Topçu, 14 Haziran’da yayınlanan yönetmelikle betonarme kolon ve kirişlerde ısı yalıtımının zorunlu hale getirlmesiyle yılda 300 milyon dolar tasarruf sağlanacağını kaydetti.

Ayrıca Capatect Dalmaçyalı Dış Cephe Isı Yalıtım Sistemi ile Yalıtımın Kazandırdıkları” konulu konferans düzenleyen Filli Boya, mimar, mühendis, şehir planlamacıları, sektör yetkilileri ve bayileri bilgilendirdi. Filli Boya Genel Müdürü Tayfun Küçükoğlu, “Isı yalıtımına büyük önem veriyoruz. Türkiye genelinde tüm konutlarda uygulanacak ısı yalıtımı ile ülkemizdeki toplam enerji tüketimi yüzde 15, yani 2 milyar dolar azaltılabilir” dedi. Capatect Ürün Şefi Engin Tanrıverdi ise, Capatect sisteminin kışın ısıtma giderlerini yüzde 50 oranında düşürdüğünü kaydetti.

Posted by Gönderen cagriuysal zaman: 02:39
Categories: Etiketler:

 

0 yorum:

 
>