26 Temmuz 2010 Pazartesi


yalıtım malzemesi ile alakalı bilgileri sitemizde görebilir, yalıtım malzemesi için derlenmiş alakalı ayrıntılı bilgileri görebilirsiniz.

Ses yapılıtımda kullanılan başlıca malzemeleri sıralamak gerekirse

Mineral yün olarak bilinen Cam yünü: Bükülen bilen dayanıklı liflerdir. Ateşe dayanıkldırlar. Isı ve ses izolasyonunda iyi verim verirler.

Polietilen: Pek çok alanda (Boru yapımı, gıda maddelerinin saklanması amacıyla üretilmiş olan kaplar) kullanılan polietilen yalıtım malzemesi olarak da kullanılır.

Kauçuk Köpüğü: Kaucuktan elde edilir, ısı ve ses yalıtımın da çok yaygın olarak olmasa da kullanılır.

Ahşap yünü: Ahşaptan elde edilen, lif yapılı, yünlerin yalıtım üzerindeki etkisinden faydalanmak amacıyla üretilen izolasyon malzemesidir.

Poliüretan: Karbon bileğişi olan poliüretan bozdolabı gibi günlük araçlarda kullanılır. Ses yalıtımında kullanımı çok yaygın değildir. Yüksek maliyetlidir.

Melamin Köpüğü: Melaminden elde edilen plastik yalıtım aracıdır.

Posted by Gönderen cagriuysal zaman: 13:51
Categories: Etiketler:

 

0 yorum:

 
>